Версія для друку
Світлина з інтернету

ДБР: заангажованість слідства

Про страшну трагедію під Чугуєвом, на мій погляд, учора можна було висловлювати лише слова скорботи й співчуття. Тому крім них нічого іншого не писав. Але тепер потрібно шукати причини, вивчати обставини, зрозуміти, що насправді відбулося та хто реально винен у трагедії. У силу певних обставин я трохи обізнаний у страшних обставинах і контексті подібних подій. 
 
Колись на межі мого виборчого округу сталася найстрашніша в світі катастрофа на авіашоу, а біля третини родин, у які прийшло гору, були моїми виборцями. Тоді дуже багато що вивчав, особливо в контексті супутніх подій, які призвели до трагедії й підло були приховані слідством та не враховані судом. Іншого разу я мав бути на борту літака, який розбився під Ісфаханом в Ірані. І тільки кардинальна зміна подальшого маршруту (Австралію поміняли на Якутію, куди я летіти наміру не мав) врятувала мене від загибелі.
 
Звісно, що я скористався депутатським становищем, щоб максимально пробитися до матеріалів розслідування. Тому щось про всі ці передпольотні підготовки, прокладку маршрутів, межі польотного завдання, імовірність помилки пілотів чи недбальства диспетчерів, утому металу та збої електроніки, кваліфікаційні вимоги до персоналу й багато що інше знаю разів у 10 чи й 100 більше, ніж усі наші велемудрі диванні експерди. Про тих, які тут запустили теми відсутності парашутів і катапульт я вже й не згадую. 
 
Але моїх знань достатньо якраз для того, щоб сказати: я не можу зараз робити жодних певних висновків про реальні причини трагедії. Достовірні факти, яким я б міг вірити, відсутні, ті, що літають мережею, схожі на чиїсь фантазії. А штучна хвиля, яку зараз почали розганяти, і яка мала б нас підвести до думки про "помилку пілотів" аж надто нагадує дике за своєю цинічністю повторювання офіційними особами російського наративу після збиття нашого лайнера під Тегераном. Зараз до загальної профанації почав домішуватися відверто політичний фактор. І я б його охарактеризував, як чергове бажання Зеленського "не дратувати Путіна" навіть натяками на можливість рашистської диверсії. 
 
Тому поки про реальні причини писати нічого не буду, бо нема про що. Можу лише зачепити політичний контекст, який, на жаль, може зробити неможливим чесне й безстороннє розслідування. Той факт, що реакції керівництва держави не було так само довго, як і після катастрофи під Тегераном, багато про що говорить. Ще раз - не про причини трагедії, а про бажання відразу повести і суспільну думку, й офіційне розслідування шляхом, який би не викликав потенційного роздратування в Пуйла. Але це ще можна було списати на черговий передоз у Чма та його глибоку байдужість до загибелі наших військових. Відреагували лише після того, як побачили суспільний резонанс.
 
А от те, що серед чотирьох версій ДБР узагалі нема варіанту умисної диверсії, це вже нічим не приховаєш. І не треба розповідати, що версія про диверсію може критися в третьому чи четвертому пункті. Там, де про злочинні порушення персоналу з підготовки судна та про роботу наземних служб. Це абсолютно інші злочини з цілковито відмінною природою й мотивацією. А також і інший склад та повноваження слідчої групи та державної комісії. Портновсько-проросійське ДБР бажаючи підіграти РФії, учергове тупо засвітило заангажованість слідства.
 
Відмітьте, я жодним словом не сказав про те, що бачу тут явні ознаки рашистської диверсії. Але сама ця версія в умовах війни з РФ і за ще ряду специфічних обставин мала б розглядатися першою й головною. А далі вже всі інші. Там може й не виявитися ніякого теракту чи диверсії. Це, якщо підтвердяться сьогоднішні чутки про тривалі й системні проблеми з електронною системою керування одним з двигунів, який, імовірно, вийшов з ладу на малій висоті, коли в екіпажу вже не було змоги вирівняти літак.
 
Якщо це правда (а я цьому джерелу довіряти не схильний), то першою версією має стати злочинна халатність як наземного персоналу, так і командування, яке надавало дозвіл на кілька польотів упродовж тривалого часу із критичною поломкою. Але такі припущення мені особисто видаються дуже екзотичними. Помилку пілота я б розглядав узагалі останньою з імовірних причин і в цьому випадку вкрай малоймовірною. 
 
Версія про теракт чи диверсію також дуже не однозначна й не очевидна, але вона явно на першому місці за ймовірністю. Навіть візуальна схожість деяких обставин та ситуації на місцевості до трагедії під Смоленськом мусили спонукати до її уважного вивчення.
 
Але ДБР такої можливості навіть не розглядає! Мені це нагадало дуже відмінну за обставинами, але... мою родинну трагедію. Коли убили мого батька, спершу ніхто й не припускав якогось умисного злочину. Всі вважали, що дійсно могла статися фатальна випадковість та звична безвідповідальність на дорозі водія Камаза. Але коли зранку, не маючи жодної доказової бази, ніяких експертиз та розслідувань, вийшов міністр МВС Кравченко й заявив, що "це була звичайна аварія, а інші версії навіть не будуть розглядатися", усім усе стало зрозуміло. З часом і підтвердилося.
 
Зараз нинішня влада з вражаючою точністю повторила тодішню дію Кравченка. Той хоч захищав свою власну злочинну владу. А нинішня злочинна влада сама захищає владу країни-агресорки. Захищає на всяк випадок, навіть не знаючи, чи була там рашистська диверсія, чи ні. Але отримала наказ не тривожити Путіна навіть натяками на підозру. Бо якесь чмо мріє ще раз заглянути в очі цьому дияволу... 
 
Усе це так мерзенно й дико!..
 
Назад до архіву Версія для друку